Propagačné výtvarníctvo

Cieľom  študijného odboru propagačné výtvarníctvo je pripraviť  žiakov pre kvalifikované uplatnenie     v oblasti kreatívneho priemyslu a výtvarného umenia. Počas štúdia žiak získava schopnosti tvorivo myslieť, vzdeláva sa teoreticky aj prakticky v rozličných plošných a priestorových výtvarných disciplínach. Získava znalosti v technológiách, ktoré sa uplatňujú v tvorivom pracovnom procese. Osvojuje si schopnosť samostatne vytvárať inovatívne aj experimentálne výtvarné riešenia, dizajnové artefakty, riešenia interiéru v profesionálnej kvalite s ohľadom na životné prostredie a ekológiu.

TEORETICKÉ VZDELÁVANIE

VÝKONOVÉ ŠTANDARDY

Absolvent má:

  • uviesť zásady tvorby a kritériá na posudzovanie výtvarného produktu z technologického, funkčného, ergonomického, estetického i ekonomického hľadiska,
  • definovať odbornú typografickú terminológiu,
  • charakterizovať rôzne druhy písma, vysvetliť zásady používania a voľby písma,
  • vysvetliť zásady používania písma,
  • charakterizovať jednotlivé materiály a pomôcky používané v propagácii,
  • vysvetliť metodológiu vytvárania trojrozmerných modelov,
  • charakterizovať princípy procesu navrhovania – tvorby návrhov výtvarných artefaktov, dizajnérskych – úžitkovo výtvarných predmetov,
  • určiť postupy tvorby dizajnérskych produktov, s dôrazom na využitie ako klasických ručných tak aj digitálnych technológií,
  • objasniť pravouhlé premietanie na 3 priemetne, axonometrické zobrazovanie, konštrukciu rovno- bežného osvetlenia, perspektívne zobrazovanie,
  • popísať pravidlá vizuálnej komunikácie,
  • poznať základy obchodného práva pre potreby praxe a autorský zákon,
  • uviesť princípy obhajoby svojej práce a popísať pracovný postup.

OBSAHOVÉ ŠTANDARDY

  • Technológia tvorby trojrozmerných modelov.
  • Technické kreslenie.
  • Zásady ergonómie pri navrhovaní.
  • Základy autorského práva a príslušné právne normy, duševné vlastníctvo.

PRAKTICKÉ VZDELÁVANIE

VÝKONOVÉ ŠTANDARDY

Absolvent vie:

  • používať prístroje, zariadenia, nástroje a pomôcky podľa príslušných pracovných postupov,
  • vytvoriť výtvarný návrh a k tomu potrebnú technickú dokumentáciu,
  • aplikovať poznatky     o materiáloch,     o technologicko-výrobných    postupoch     a pomôckach v jednotlivých etapách tvorivého procesu,
  • realizovať pravouhlé premietanie na tri priemetne, axonometrické zobrazovanie, konštrukciu rovno- bežného osvetlenia, perspektívne zobrazovanie,
  • aplikovať typografické a  kompozičné  princípy  na plošných  a  priestorových  grafických  prvkoch, informačných a orientačných systémoch v jednotlivých etapách tvorivého procesu,
  • vyhľadávať informácie prostredníctvom počítačových sieťových pripojení a iných zdrojov a aplikovať ich do praxe,
  • navrhnúť a zrealizovať riešenia  vizuálnej  komunikácie  v  priestorovej  tvorbe  a  editovať  návrhy v grafických programoch,
  • navrhnúť technologické riešenie verejného priestoru s technickou dokumentáciou a vizualizáciou,
  • vytvoriť návrh a maketu obaloviny,
  • modelovať a vytvárať reálne aj virtuálne objekty verejných priestorov a prvkov v architektúre,
  • používať 2D a 3D programy, vektorovú a bitmapovú grafika, zalamovacie aplikačné programy,
  • realizovať 3D digitálne vizualizácie,
  • používať DTP a prepress rôznych 2D a 3D prvkov,
  • vytvoriť koncept výstavnej expozície s možným presahom do scénografie,
  • navrhnúť a vytvoriť priestorové modely v mierkach.

OBSAHOVÉ ŠTANDARDY

  • Písmo a typografia.
  • Základy grafického dizajnu, informačný a orientačný systém, jednotný vizuálny štýl.
  • DTP a prepress.
  • PC, 2D a 3D programy, vektorová a bitmapová grafika, zalamovacie aplikačné programy
  • Obalový dizajn.
  • Interiérové celky a detaily interiéru.
  • Verejný priestor a detaily verejného priestoru.
  • Výstavná expozícia a scéna.