Grafický a priestorový dizajn

Odbor grafický a priestorový dizajn je zameraný na rozvoj individuálnej umeleckej osobnosti žiaka. Pripravuje ho pre prax, v ktorej bude vedieť tvorivo riešiť úlohy v rôznych oblastiach vyžadujúcich generálne znalosti 3D grafického zobrazovania. Žiak ovláda postupy v 3D grafike a zároveň aplikáciu rôznych foriem 2D grafického digitálneho spracovania obrazu pre potreby špecifických aplikácií v 3D prostredí. Popri zvládnutí postupov v priestorovej grafike sa kladie dôraz na praktickú a tvorivú prácu v oblasti tvorby modelov a prvkov pre marketingové a reklamné účely v digitálnej aj tlačenej forme animácií, interakčných rozhraní, 3D tlače, filmového a herného priemyslu.

TEORETICKÉ VZDELÁVANIE

VÝKONOVÉ ŠTANDARDY

Absolvent má:

  • definovať základné pojmy v oblasti spracovávania digitálneho obrazu,
  • popísať funkcionalitu nástrojov pre grafické spracovanie rastrového a vektorového obsahu (aplikačné rozhranie grafických editorov),
  • priblížiť potreby jednotlivých výstupov a formátov pre špecifické formy použitia (parametre textúra),
  • vymedziť parametre pre digitálny a tlačový výstup (publikačné rozhranie grafických editorov),
  • uviesť spôsoby použitia písma v grafickom dizajne,
  • objasniť, definovať a vysvetliť problematiku modelovania a spracovania mesh a meta 3D objektov,
  • charakterizovať materiálové vlastnosti  objektov,  teoretické  oblasti  shaderov  a  procedurálnych  a fyzických textúr,
  • vysvetliť teóriu osvetlenia 3D scény a renderingu,
  • popísať, vysvetliť a rozdeliť simulačné a animačné systémy.

OBSAHOVÉ ŠTANDARDY

  • Technológia spracovávania digitálneho obrazu.
  • Technické kreslenie.
  • Základy tvorby písma a pravidlá typografie.
  • 2D a 3D modelovacie softvéry.
  • Zásady typológie pri navrhovaní.
  • Základy autorského a priemyselného práva, duševné vlastníctvo.

PRAKTICKÉ VZDELÁVANIE

VÝKONOVÉ ŠTANDARDY

Absolvent vie:

  • spracovať digitálne a analógové podklady pre ďalšie použitie vo väčších grafických formách,
  • navrhnúť postup pri tvorbe digitálneho diela a vytvoriť grafické prvky na základe špecifického použitia,
  • pripraviť a aplikovať rôzne typy fyzických textúr pre 3D model,
  • navrhnúť korektnú topológiu pre 3D lowpoly objekt,
  • vytvoriť technické a organické 3D mesh objekty,
  • vytvoriť komponenty 3D modelov a 3D modely s využitím meta objektov,
  • aplikovať vhodnú skupinu geometrických modifikátorov pre špecifické použitie 3D objektu,
  • vytvoriť highpoly organické objekty digitálnym sculpovaním,
  • navrhnúť a vytvoriť retopológiu highpoly objektu,
  • analyzovať objekt a vytvoriť UV mapu 3D objektu,
  • aplikovať a nastaviť materiálové vlastnosti objektu, vrátane parametrov procedurálnych a fyzických textúr,
  • analyzovať osvetľovacie požiadavky a vytvoriť svetelné podmienky 3D scény s použitím osvetľovacích techník 3D programu,
  • zhodnotiť potrebu využitia simulácii 3D programu, navrhnúť a vytvoriť fyzikálne simulácie pre potreby 3D scény,
  • nastaviť a optimalizovať parametre renderovacieho modulu, vrátane nastavenia kamery,
  • vytvoriť a aplikovať základnú animačnú armatúru s využitím inverznej kinematiky,
  • pripraviť modely pre potreby animácie a vytvoriť základnú animáciu 3D objektov v scéne.

OBSAHOVÉ ŠTANDARDY

  • Digitálny obraz v rastrových a vektorových editoroch.
  • Grafické podklady pre potreby textúrovania a aplikácie v 3D programoch.
  • Topológie mesh objektov.
  • 3D architektonické a produktové vizualizácie.
  • 3D tlače.
  • Marketingové a reklamné kampane, animácia, herný a filmový priemyel.
  • Tvorba a aplikácia špecifických 3D modelov.
  • Renderovacie techniky, parametre a metódy v 3D grafike.