Cieľom študijného odboru propagačné výtvarníctvo je pripraviť žiakov pre kvalifikované uplatnenie v oblasti kreatívneho priemyslu a výtvarného umenia. Počas štúdia žiak získava schopnosti tvorivo myslieť, vzdeláva sa teoreticky aj prakticky v rozličných plošných a priestorových výtvarných disciplínach. Získava znalosti v technológiách, ktoré sa uplatňujú v tvorivom pracovnom procese. Osvojuje si schopnosť samostatne vytvárať inovatívne aj experimentálne výtvarné riešenia, dizajnové artefakty, riešenia interiéru v profesionálnej kvalite s ohľadom na životné prostredie a ekológiu.
TEORETICKÉ VZDELÁVANIE
VÝKONOVÉ ŠTANDARDY
Absolvent má:
- uviesť zásady tvorby a kritériá na posudzovanie výtvarného produktu z technologického, funkčného, ergonomického, estetického i ekonomického hľadiska,
- definovať odbornú typografickú terminológiu,
- charakterizovať rôzne druhy písma, vysvetliť zásady používania a voľby písma,
- vysvetliť zásady používania písma,
- charakterizovať jednotlivé materiály a pomôcky používané v propagácii,
- vysvetliť metodológiu vytvárania trojrozmerných modelov,
- charakterizovať princípy procesu navrhovania – tvorby návrhov výtvarných artefaktov, dizajnérskych – úžitkovo výtvarných predmetov,
- určiť postupy tvorby dizajnérskych produktov, s dôrazom na využitie ako klasických ručných tak aj digitálnych technológií,
- objasniť pravouhlé premietanie na 3 priemetne, axonometrické zobrazovanie, konštrukciu rovno- bežného osvetlenia, perspektívne zobrazovanie,
- popísať pravidlá vizuálnej komunikácie,
- poznať základy obchodného práva pre potreby praxe a autorský zákon,
- uviesť princípy obhajoby svojej práce a popísať pracovný postup.
OBSAHOVÉ ŠTANDARDY
- Technológia tvorby trojrozmerných modelov.
- Technické kreslenie.
- Zásady ergonómie pri navrhovaní.
- Základy autorského práva a príslušné právne normy, duševné vlastníctvo.
PRAKTICKÉ VZDELÁVANIE
VÝKONOVÉ ŠTANDARDY
Absolvent vie:
- používať prístroje, zariadenia, nástroje a pomôcky podľa príslušných pracovných postupov,
- vytvoriť výtvarný návrh a k tomu potrebnú technickú dokumentáciu,
- aplikovať poznatky o materiáloch, o technologicko-výrobných postupoch a pomôckach v jednotlivých etapách tvorivého procesu,
- realizovať pravouhlé premietanie na tri priemetne, axonometrické zobrazovanie, konštrukciu rovno- bežného osvetlenia, perspektívne zobrazovanie,
- aplikovať typografické a kompozičné princípy na plošných a priestorových grafických prvkoch, informačných a orientačných systémoch v jednotlivých etapách tvorivého procesu,
- vyhľadávať informácie prostredníctvom počítačových sieťových pripojení a iných zdrojov a aplikovať ich do praxe,
- navrhnúť a zrealizovať riešenia vizuálnej komunikácie v priestorovej tvorbe a editovať návrhy v grafických programoch,
- navrhnúť technologické riešenie verejného priestoru s technickou dokumentáciou a vizualizáciou,
- vytvoriť návrh a maketu obaloviny,
- modelovať a vytvárať reálne aj virtuálne objekty verejných priestorov a prvkov v architektúre,
- používať 2D a 3D programy, vektorovú a bitmapovú grafika, zalamovacie aplikačné programy,
- realizovať 3D digitálne vizualizácie,
- používať DTP a prepress rôznych 2D a 3D prvkov,
- vytvoriť koncept výstavnej expozície s možným presahom do scénografie,
- navrhnúť a vytvoriť priestorové modely v mierkach.
OBSAHOVÉ ŠTANDARDY
- Písmo a typografia.
- Základy grafického dizajnu, informačný a orientačný systém, jednotný vizuálny štýl.
- DTP a prepress.
- PC, 2D a 3D programy, vektorová a bitmapová grafika, zalamovacie aplikačné programy
- Obalový dizajn.
- Interiérové celky a detaily interiéru.
- Verejný priestor a detaily verejného priestoru.
- Výstavná expozícia a scéna.