Odbor dizajn digitálnych aplikácií vznikol ako požiadavka zo strany zamestnávateľov, nakoľko na trhu práce chýbajú kreatívni ľudia s citom pre výtvarné umenie, ktorí rozumejú novým technológiám.
Štúdium na odbore by sa dalo rozdeliť do troch skupín.
Základnou časťou štúdia je zvládnutie tradičných techník a to kresba počas celého štúdia a výtvarná príprava.
Odborné počítačové zručnosti žiaci získavajú na predmetoch umelecká prax, vizuálna komunikácia, typografia, videotvorba, tvorba mockup demo a základy programovacích jazykov. Už od prvého ročníka pracujú s Adobe balíkom a neskôr sa pridáva aj momentálne najpopulárnejší dizajnérsky nástroj Figma.
Žiaci na odbore dizajn digitálnych aplikácií musia okrem vizuálneho dizajnu pochopiť celú stratégiu digitálnych produktov – od používateľských výskumov, cez informačnú architektúru až po používateľské testovanie. Aby lepšie zvládli pochopiť svojho koncového používateľa, majú základy zo všeobecnej, sociálnej a vývinovej psychológie. Okrem angličtiny sa zdokonaľujú aj v druhom cudzom jazyku i v základoch digitálneho marketingu.
Celé štyri roky našim učiteľom pomáhajú mentorovať žiakov aj odborníci z praxe z medzinárodných dizajnérskych spoločností.
Absolventi odboru dizajn digitálnych aplikácií sa uplatnia ako UX a UI dizajnéri. Prácu si vedia nájsť aj v grafických a reklamných štúdiách, spoločnostiach zábavného priemyslu, v kultúrnych a vedeckých inštitúciách či v médiách.
- Webové štúdia
- Vývoj webových portálov a inteligentných ecommerce riešení
- Grafické a reklamné štúdiá
- Dizajnerské a architektonické štúdiá
- Spoločnosti zábavného priemyslu
- Vydavateľstvá printových a digitálnych médií
- Kultúrne a vedecké inštitúcie
Vedúca odboru: Mgr. Ľubica Reváková
Facebook – dizajn digitálnych aplikácií
Instagram – dizajn digitálnych aplikácií