Animovaná tvorba

Študijný odbor animovaná tvorba poskytuje žiakom teoretické vedomosti a odborné zručnosti v oblasti klasickej animácie, digitálnej animácie, vizualizácie plošných a priestorových objektov ich dejové oživenie. Žiaci absolvujú prípravu od kresby, modelovania po prácu s 2D, 3D animačnými, strihovými a postprodukčnými softvérmi. Cieľom  je naučiť  žiaka animáciou ovládať základnú hmotu objektov  v priestore a čase, výtvarnými, hereckými a výrazovými prostriedkami vytvárať charaktery postáv, obsahovo a technicky spracovať animované dielo vo všetkých fázach výroby. Pripraviť absolventa pre potreby trhu práce – kreatívneho priemyslu v oblasti filmu, reklamy, tvorby web stránok, počítačových hier aj ďalšieho vzdelávania.

TEORETICKÉ VZDELÁVANIE

VÝKONOVÉ ŠTANDARDY

Absolvent má:

  • definovať odbornú terminológiu,
  • popísať princípy tvorby klasickej animácie – kreslenej, plôškovej, bábkovej a ďalších techník klasickej animácie,
  • opísať pracovný postup tvorby animovaného diela z úžitkového, estetického, materiálno- technologického hľadiska,
  • vysvetliť princípy 2D a 3D digitálnej animácie,
  • uviesť spôsoby rendrovania,
  • pomenovať typy a druhy objektov v 3D grafike a fyzikálnych simulácií,
  • uviesť typy videa a audio formátov a kodekov,
  • vysvetliť princípy osvetlenia v klasickej a digitálnej animácií,
  • charakterizovať výtvarné výrazové prostriedky animácie,
  • poznať produkčnú líniu pri tvorbe animovaného 3D filmu,
  • uplatniť prostriedky na výstavbu príbehu, námetu scenáru, storyboardu,
  • poznať princípy kompozície filmového obrazu, filmového strihu a skladby filmu,
  • ozrejmiť variabilné techniky animácie,
  • uviesť základy  animácie pre trikové  scény  v kinematografii  a vo  virtuálnom   svete  reklamy a počítačových hier,
  • určiť princípy tvorby explainer videa,
  • idenitifikovať audiovizuálnu a premietaciu techniku,
  • určiť spôsoby použitia písma v animácii,
  • pomenovať základy obchodného práva pre potreby praxe a autorský zákon,

OBSAHOVÉ ŠTANDARDY

  • Technológia tvorby animovaného diela.
  • Námet, scenár.
  • Princíp animácie.
  • Základy autorského práva a príslušné právne normy, duševné vlastníctvo.
  • Základy písma a typografie.

PRAKTICKÉ VZDELÁVANIE

VÝKONOVÉ ŠTANDARDY

Absolvent vie:

  • používať odbornú terminológiu,
  • vytvoriť námet, scenár, storyboard,
  • aplikovať pracovný postup pri tvorbe klasického animovaného diela,
  • vytvoriť rôzne typy a druhy klasickej animácie,
  • ručne modelovať priestorové objekty z rôznych materiálov,
  • aplikovať osvetlenie a optické triky v klasickej animácii,
  • vytvoriť animáciu rôznych druhov pohybu,
  • pracovať s green-screen efektom,
  • aplikovať pracovný postup pri tvorbe 2D a 3D digitálnej animácie,
  • použiť rôzne typy fyzikálnych simulácií a časticový systém,
  • vytvoriť a spracovať záznam obrazu a zvuku pre potreby animovaného filmu,
  • aplikovať osvetľovacie metódy v 3D grafike a animácii,
  • používať rendrovacie metódy,
  • aplikovať rigovanie častí ľudského tela a rôznych objektov,
  • aplikovať UV mapovanie, textúrovanie, materiálové parametre, nerealistické a fotorealistické tieňovanie, parametrické modelovanie, procedurálne textúry v 3D softvéroch,
  • aplikovať princípy digitálnej a analógovej fotografie,
  • vytvoriť video a realizovať postprodukciu,
  • použiť špeciálne efekty v príslušných aplikačných softvéroch,
  • vytvoriť explainer video.

OBSAHOVÉ ŠTANDARDY

  • Princípy animácie – fikcia pohybu – priestor, zvuk, svetlo, čas.
  • Výtvarné techniky na realizáciu rôznych typov animácie.
  • Animovaný film v klasickej animácii.
  • Animovaný film v digitálnej 2D a 3D animácii.
  • Základy fotografie a videa.