Študijný odbor animovaná tvorba poskytuje žiakom teoretické vedomosti a odborné zručnosti v oblasti klasickej animácie, digitálnej animácie, vizualizácie plošných a priestorových objektov ich dejové oživenie. Žiaci absolvujú prípravu od kresby, modelovania po prácu s 2D, 3D animačnými, strihovými a postprodukčnými softvérmi. Cieľom je naučiť žiaka animáciou ovládať základnú hmotu objektov v priestore a čase, výtvarnými, hereckými a výrazovými prostriedkami vytvárať charaktery postáv, obsahovo a technicky spracovať animované dielo vo všetkých fázach výroby. Pripraviť absolventa pre potreby trhu práce – kreatívneho priemyslu v oblasti filmu, reklamy, tvorby web stránok, počítačových hier aj ďalšieho vzdelávania.
TEORETICKÉ VZDELÁVANIE
VÝKONOVÉ ŠTANDARDY
Absolvent má:
- definovať odbornú terminológiu,
- popísať princípy tvorby klasickej animácie – kreslenej, plôškovej, bábkovej a ďalších techník klasickej animácie,
- opísať pracovný postup tvorby animovaného diela z úžitkového, estetického, materiálno- technologického hľadiska,
- vysvetliť princípy 2D a 3D digitálnej animácie,
- uviesť spôsoby rendrovania,
- pomenovať typy a druhy objektov v 3D grafike a fyzikálnych simulácií,
- uviesť typy videa a audio formátov a kodekov,
- vysvetliť princípy osvetlenia v klasickej a digitálnej animácií,
- charakterizovať výtvarné výrazové prostriedky animácie,
- poznať produkčnú líniu pri tvorbe animovaného 3D filmu,
- uplatniť prostriedky na výstavbu príbehu, námetu scenáru, storyboardu,
- poznať princípy kompozície filmového obrazu, filmového strihu a skladby filmu,
- ozrejmiť variabilné techniky animácie,
- uviesť základy animácie pre trikové scény v kinematografii a vo virtuálnom svete reklamy a počítačových hier,
- určiť princípy tvorby explainer videa,
- idenitifikovať audiovizuálnu a premietaciu techniku,
- určiť spôsoby použitia písma v animácii,
- pomenovať základy obchodného práva pre potreby praxe a autorský zákon,
OBSAHOVÉ ŠTANDARDY
- Technológia tvorby animovaného diela.
- Námet, scenár.
- Princíp animácie.
- Základy autorského práva a príslušné právne normy, duševné vlastníctvo.
- Základy písma a typografie.
PRAKTICKÉ VZDELÁVANIE
VÝKONOVÉ ŠTANDARDY
Absolvent vie:
- používať odbornú terminológiu,
- vytvoriť námet, scenár, storyboard,
- aplikovať pracovný postup pri tvorbe klasického animovaného diela,
- vytvoriť rôzne typy a druhy klasickej animácie,
- ručne modelovať priestorové objekty z rôznych materiálov,
- aplikovať osvetlenie a optické triky v klasickej animácii,
- vytvoriť animáciu rôznych druhov pohybu,
- pracovať s green-screen efektom,
- aplikovať pracovný postup pri tvorbe 2D a 3D digitálnej animácie,
- použiť rôzne typy fyzikálnych simulácií a časticový systém,
- vytvoriť a spracovať záznam obrazu a zvuku pre potreby animovaného filmu,
- aplikovať osvetľovacie metódy v 3D grafike a animácii,
- používať rendrovacie metódy,
- aplikovať rigovanie častí ľudského tela a rôznych objektov,
- aplikovať UV mapovanie, textúrovanie, materiálové parametre, nerealistické a fotorealistické tieňovanie, parametrické modelovanie, procedurálne textúry v 3D softvéroch,
- aplikovať princípy digitálnej a analógovej fotografie,
- vytvoriť video a realizovať postprodukciu,
- použiť špeciálne efekty v príslušných aplikačných softvéroch,
- vytvoriť explainer video.
OBSAHOVÉ ŠTANDARDY
- Princípy animácie – fikcia pohybu – priestor, zvuk, svetlo, čas.
- Výtvarné techniky na realizáciu rôznych typov animácie.
- Animovaný film v klasickej animácii.
- Animovaný film v digitálnej 2D a 3D animácii.
- Základy fotografie a videa.