Odbor grafický a priestorový dizajn je zameraný na rozvoj individuálnej umeleckej osobnosti žiaka. Pripravuje ho pre prax, v ktorej bude vedieť tvorivo riešiť úlohy v rôznych oblastiach vyžadujúcich generálne znalosti 3D grafického zobrazovania. Žiak ovláda postupy v 3D grafike a zároveň aplikáciu rôznych foriem 2D grafického digitálneho spracovania obrazu pre potreby špecifických aplikácií v 3D prostredí. Popri zvládnutí postupov v priestorovej grafike sa kladie dôraz na praktickú a tvorivú prácu v oblasti tvorby modelov a prvkov pre marketingové a reklamné účely v digitálnej aj tlačenej forme animácií, interakčných rozhraní, 3D tlače, filmového a herného priemyslu.
TEORETICKÉ VZDELÁVANIE
VÝKONOVÉ ŠTANDARDY
Absolvent má:
- definovať základné pojmy v oblasti spracovávania digitálneho obrazu,
- popísať funkcionalitu nástrojov pre grafické spracovanie rastrového a vektorového obsahu (aplikačné rozhranie grafických editorov),
- priblížiť potreby jednotlivých výstupov a formátov pre špecifické formy použitia (parametre textúra),
- vymedziť parametre pre digitálny a tlačový výstup (publikačné rozhranie grafických editorov),
- uviesť spôsoby použitia písma v grafickom dizajne,
- objasniť, definovať a vysvetliť problematiku modelovania a spracovania mesh a meta 3D objektov,
- charakterizovať materiálové vlastnosti objektov, teoretické oblasti shaderov a procedurálnych a fyzických textúr,
- vysvetliť teóriu osvetlenia 3D scény a renderingu,
- popísať, vysvetliť a rozdeliť simulačné a animačné systémy.
OBSAHOVÉ ŠTANDARDY
- Technológia spracovávania digitálneho obrazu.
- Technické kreslenie.
- Základy tvorby písma a pravidlá typografie.
- 2D a 3D modelovacie softvéry.
- Zásady typológie pri navrhovaní.
- Základy autorského a priemyselného práva, duševné vlastníctvo.
PRAKTICKÉ VZDELÁVANIE
VÝKONOVÉ ŠTANDARDY
Absolvent vie:
- spracovať digitálne a analógové podklady pre ďalšie použitie vo väčších grafických formách,
- navrhnúť postup pri tvorbe digitálneho diela a vytvoriť grafické prvky na základe špecifického použitia,
- pripraviť a aplikovať rôzne typy fyzických textúr pre 3D model,
- navrhnúť korektnú topológiu pre 3D lowpoly objekt,
- vytvoriť technické a organické 3D mesh objekty,
- vytvoriť komponenty 3D modelov a 3D modely s využitím meta objektov,
- aplikovať vhodnú skupinu geometrických modifikátorov pre špecifické použitie 3D objektu,
- vytvoriť highpoly organické objekty digitálnym sculpovaním,
- navrhnúť a vytvoriť retopológiu highpoly objektu,
- analyzovať objekt a vytvoriť UV mapu 3D objektu,
- aplikovať a nastaviť materiálové vlastnosti objektu, vrátane parametrov procedurálnych a fyzických textúr,
- analyzovať osvetľovacie požiadavky a vytvoriť svetelné podmienky 3D scény s použitím osvetľovacích techník 3D programu,
- zhodnotiť potrebu využitia simulácii 3D programu, navrhnúť a vytvoriť fyzikálne simulácie pre potreby 3D scény,
- nastaviť a optimalizovať parametre renderovacieho modulu, vrátane nastavenia kamery,
- vytvoriť a aplikovať základnú animačnú armatúru s využitím inverznej kinematiky,
- pripraviť modely pre potreby animácie a vytvoriť základnú animáciu 3D objektov v scéne.
OBSAHOVÉ ŠTANDARDY
- Digitálny obraz v rastrových a vektorových editoroch.
- Grafické podklady pre potreby textúrovania a aplikácie v 3D programoch.
- Topológie mesh objektov.
- 3D architektonické a produktové vizualizácie.
- 3D tlače.
- Marketingové a reklamné kampane, animácia, herný a filmový priemyel.
- Tvorba a aplikácia špecifických 3D modelov.
- Renderovacie techniky, parametre a metódy v 3D grafike.